جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۹
کد خبر: ۷۲۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

نمایش آثار اسکندری و چلیپا در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران با مروری بر آثار هنرمندان ایرج اسکندری و کاظم چلیپا از هفته اول بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، هنرمندان در جریانات هنری بعد از انقلاب همواره با نام هنرمندان انقلابی شناخته شدند وکمتر امکان بررسی آثار آنان جدای از مفهوم انقلاب اسلامی - که در جای خود بسیار ارزشمند وستودنی است – امکان‌پذیر شد.

تعدادی از این هنرمندان جدای از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی که در دل و فکر داشتند، در زمره سترگان هنر کشورمان به شمار می‌آیند که نگاه انقلابی به آثار آنان، عیار هنری آثار را پنهان ساخته است، درهمین راستا نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران، مروری تخصصی، تاریخی وتحلیلی بر آثار دو تن از هنرمندان شاخص پس از انقلاب اسلامی ایران ایرج اسکندری وکاظم چلیپا از ابتدا تا امروز دارد که در این نمایشگاه سعی شده است با نگاهی فراتر از ایدئولوژی به آثار این دو هنرمند نگریسته شود.

در این نمایشگاه بیش از 140 اثر از آثار این دو هنرمند از هفته اول بهمن ماه با همکاری حوزه هنری، موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، موسسه فرهنگی- هنری صبا (فرهنگستان هنر)، موزه بنیاد شهید، موزه بانک پاسارگاد وموسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.
نظر شما